Пятница, 26.04.2024, 11:21

Макеевские региональные новости

Приветствую Вас Гость

Поиск
Друзья сайта

Партнеры

Агенство serm.biz.ua

Агенство недвижиммости Коммерсант

Переселенцы

Французские натяжные потолки

Портал для счастливых пар

Все для переселенцев

Натяжные потолки в Макеевке

Народный театр-студия Штрих г.Макеевка

Шевченковский район

Соломенский район

Автомедвежатники

Портал Работа в Макеевке

Макеевская организация Комитета Избирателей Украины

Святошинский район

Школа обучения избирательных комиссий

Олег Петров | Создайте свою визитку

Автозапчасти в Донецке

Статистика
Меню сайта






Всегда свежие Новости Макеевки

Погода в Донецке

Я.Интернет. Измерьте вашу скорость.

Категории каталога
Мои статьи [295]
Наш опрос
Если бы Парламентские Выборы состоялись завтра за какую бы партию Вы проголосовали
Всего ответов: 184
Главная » Статьи » Мои статьи

Замечание по генплану Макеевки

Відповідно до ПОЛОЖЕННЯ про громадські слухання Затвердженого  рішенням  Макіївської  міської  ради від 25.11.2003 № 16/ „Про затвердження Положення про громадські слухання  п.2. Ініціювання та порядок призначення громадських слухань, п.п.2.5 Громадські слухання призначаються, як правило, у неробочі дні (субота або неділя) у найбільшому за кількістю місць приміщенні або на відкритому майданчику. Але оприлюднене повідомлення, про те що 4 липня о 10.00 за адресою: м. Макіївка, пл. Радянська, 1 відбудуться громадські слухання щодо проекту Генерального плану міста Макіївка, не відповідає вище вказаному пункту затвердженого ПОЛОЖЕННЯ, а визначає проведення слухань у перший день робочого тижня – ПОНЕДІЛОК і не конкретизує саме місце (приміщення чи безпосередньо площа), тим самим значно обмежує можливість громади міста скористатися формою безпосередньої участі у здійсненні місцевого самоврядування і ставить під сумнів щирість місцевої влади в проведенні громадських слухань з проекту Генерального плану міста що є  основним  планувальним документом, який встановлює в інтересах населення та з врахуванням державних завдань напрямки i межі територіального розвитку населеного пункту,  функціональне  призначення  i  будівельне  зонування території, містить принципові рішення щодо розміщення об’єктів загальноміського або загальноселищного значення, організації  вулично-дорожньої мережі i  дорожнього  руху,  інженерного  обладнання, інженерної підготовки i благоустрою, захисту території від  небезпечних природних i техногенних процесів, охорони природи та  історико-культурної спадщини, черговості освоєння території.

 

Слід також звернути увагу, ЗАКОН УКРАЇНИ Про регулювання містобудівної діяльності, Стаття 17, говорить що невід’ємною частиною генерального плану населеного пункту є план земельно-господарського устрою цього населеного пункту.

В наданих для ознайомлення матеріалах зазначений план не міститься, що в свою чергу обумовлює відсутність можливості як для фахівців в галузі архітектури та містобудування, так і пересічних громадян ознайомитись з ним та внести свої пропозиції чи зауваження. Крім того, із наявних матеріалів не можна зробити однозначного висновку щодо того, чи розроблявся план земельно-господарського устрою в складі генерального плану м. Макіївки взагалі?

Стаття 11 ЗАКОНУ УКРАЇНИ Про комплексну реконструкцію кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду  розділу Обов'язки органів місцевого самоврядування

Органи місцевого самоврядування: залучають представників відповідних територіальних громад, громадських організацій до обговорення планів реконструкції застарілого житлового фонду. Інформація про залучення котрих при розробці проекту Генерального плану відсутня.

Стаття 16. ЗУ, У планах земельно-господарського устрою повинні бути визначені:

відповідні території населених пунктів, щодо об'єктів яких може бути застосовано відчуження після розроблення та затвердження проекту забудови кварталу (мікрорайону);

умови надання земельних ділянок на території, де повинна здійснюватися реконструкція, заміна житлового фонду, та умови плати за землю на період будівництва;

обґрунтування розподілу земель за формами власності після здійснення реконструкції, заміни житлового фонду;

порядок і обсяг компенсації власникам земель приватної власності у разі виникнення потреби у цих землях згідно із затвердженою містобудівною документацією.

План земельно-господарського устрою, затверджений в установленому порядку, є підставою для надання у власність або оренду земельних ділянок для реконструкції, заміни житлового фонду після вилучення, викупу земельних ділянок для суспільних потреб.

ПОРЯДОК складення плану земельно-господарського устрою території населеного пункту ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 22 лютого 2008 р. N 79, п.5. У плані наводяться:

інженерно-економічні відомості щодо структури території і стану земель, у тому числі наданих для розміщення зелених зон і зелених насаджень у межах населеного пункту, починаючи з дати складення плану до дати закінчення його дії.

п. 4. Розробником плану є юридична або фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, що отримала ліцензію на проведення робіт із землеустрою відповідно до законодавства, відбір якої проводиться на конкурсній основі.

заходи щодо забезпечення земельно-господарського устрою та їх обґрунтування, збереження зелених зон і зелених насаджень;

економічна, фінансова та інша інформація;

графічні матеріали.

Вся перелічена інформація недоступна для громадськості у виставленому на оприлюднення Генеральному плані м. Макіївка, за причин відсутності Плану земельно-господарського устрою.

 

Окремо слід звернути увагу, що відповідно до ч. 9 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», зміни до генерального плану можуть вноситися не частіше ніж один раз на п’ять років. Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затвердив генеральний план населеного пункту.

Зазначена норма визначає можливість виправити певні недоліки у затвердженому генеральному плані лише через п’ять років. Тобто, у випадку, коли помилки у оприлюдненому проекті не будуть враховані при його обговоренні та прийнятті, можливість їх усунення фактично виникне через п’ять років, що визиває глибоке занепокоєння у мешканців міста.

 

Відповідно до ДБН Б. 1-3-97 «Система містобудівної документації. Склад, зміст, порядок розроблення, погодження та затвердження генеральних планів міських населених пунктів», генеральний план міста, селища  є  основним  планувальним документом, який встановлює в інтересах населення та з врахуванням державних завдань напрямки i межі територіального розвитку населеного пункту,  функціональне  призначення  i  будівельне  зонування території, містить принципові рішення щодо розміщення об’єктів загальноміського або загально селищного значення, організації  вуличної мережі i вуличного  руху,   інженерного  обладнання, інженерної підготовки i благоустрою, захисту території від  небезпечних природних i техногенних процесів, охорони природи та  історико-культурної спадщини, черговості освоєння території.

Генеральний план є  комплексним  планувальним  документом. Його положення базуються на аналізу i прогнозуванні  демографічних, соціально-економічних, природно-географічних,  інженерно-технічних, екологічних, санітарно-гігієнічних, історико-культурних факторів  i орієнтовані виключно на вирішення питань планування території населеного пункту.

Залежно від обсягу та  складності  містобудівних  проблем генеральний план виконується в одну або дві стадії (концепція розвитку міста, селища та власне генеральний план). При одно стадійному проектуванні концепція виконується як складова частина (розділ) генерального плану для попереднього розгляду та погодження принципових пропозицій з планування території.

При цьому, концепція має схвалюватись органом місцевого самоврядування в порядку, наведеному в розділі 5. ДБН Б. 1-3-97. Зокрема, на затвердження подаються основні положення концепції у складі схеми планувального розвитку населеного пункту та текстової частини в новій редакції.

В наданій для ознайомлення громадськості інформації відсутні матеріали щодо розробки та схвалення концепції генерального плану в цілому. Тобто, у разі її відсутності як окремої частини генерального плану, має місце явне порушення вимог ДБН, які є обов’язковими для застосування на території України.

Також при процедурі розробки генерального плану міста було пропущено етап погодження концепції генерального плану.

Детальне вивчення графічних матеріалів проекту генерального плану м. Макіївки свідчить, що зазначеним проект передбачається реконструкція низки жилих кварталів, у тому числі з розташуванням багатоповерхової житлової забудови, в межах існуючих санітарно-захисних зон. При цьому, питання щодо їх згортання чи переміщення не ставиться. Наприклад, заплановано розміщення житлової забудови на північ від вул. Лихачова, передбачається облаштування парків о об’єктами обслуговування населення загальноміського значення на північ та захід вул. Воровського, на південь вул. Державної в санітарно-захисній зоні підприємств з енергогенеруючого використання відходів. Такі планувальні рішення не узгоджуються із чинним містобудівним законодавством та санітарними нормами і правилами, ДБН 360-92**.

ДБН Б.1-3-97  п.3.7 Основні пропозиції генерального плану, які  подаються  на затвердження, оформляються у вигляді брошури зi стислим викладенням таких питань:

 а) територіальний розвиток населеного пункту  для  розселення

прогнозованої чисельності населення;

б) зміна меж населеного пункту;

в) майданчики розміщення будівництва на приміських  територіях;

г) території спільних інтересів вiдповiдних територіальних громад, у т.ч. резервні території для розвитку населеного пункту;

д) планувальна структура, функціональне зонування;

е) території пріоритетного розвитку на першу чергу реалізації генерального плану;

ж) основні органiзацiйнi,  економічні,  інженерно-технічні,  а також природоохоронні, санiтарнi  та  протиепiдемiчнi планувальні заходи щодо забезпечення запланованого територіального розвитку населеного пункту.

Повідомляємо, що до Макіївського міського голови та секретаря міської ради від мешканців Червоногвардійського району були спрямовані звернення, з копіями протоколів загальних зборів мешканців міста Макіївки за місцем проживання, що містять затверджену волю членів громади про зміну меж території району, а саме приєднання району до території міста Донецька, такі ж самі вимоги є з боку мешканців двох мікрорайонів Донецька Донського та Цвіточного, тобто є заперечення щодо зазначених граничних меж в проекті генерального плану міста Макіївки між сусідніми громадами.

Згідно представленого проекту генерального плану міста Макіївки, на теперішній час населення міста становить близько 363,7 тис. осіб, та 39,2 тис. осіб, що мешкають на території населених пунктів, які входять до її складу. 

Наведено також розрахунок динаміки росту чисельності населення за різними варіантами на період з 2006 по 2031 роки.

Так, відповідно до прийнятого варіанту, очікується:

-         в першу чергу (2016 р.) – 355,0 тис. осіб;

-         на розрахунковий період до 2026 року – 370,0 тис. осіб;

-         на містобудівний прогноз – 410,0 тис. осіб.

Тобто, якщо проаналізувати наведені показники, можна дійти висновку, що такий приріст населення досягається за рахунок приєднання до складу міста Макіївки мікрорайонів Донський та Цвіточний, загальною площею 78,5 га, приблизною щільністю населення близько 190 осіб на гектар. Саме за рахунок цієї території населення Макіївки має поповнитись на 15,5 тис. осіб. Одночасно, виникає питання щодо того, яка динаміка зміни чисельності населення має існувати на сучасній території міста Макіївки, якщо за розрахунками, наведеними у проекті генерального плану зріст фактично планується за рахунок приєднаних територій?

Об’єктивний аналіз наведених розрахунків свідчить, що в розробленому проекті генерального плану міста приведені не реалістичні, а доволі оптимістичні цифри з урахуванням додаткової міграції. Якщо врахувати реальну фактичну чисельність мешканців міста, яка значно нижче наведених даних, закладена в проекті експансивна територіальна стратегія опиняється під великим сумнівом. За наведених обставин, основною метою нового генерального плану міста мала б стати реконструкція існуючої забудови з підвищенням її якості, розвиток та модернізація існуючої інфраструктури. Водночас, на нашу думку, вкрай не доцільним є запропоноване розгортання територій під забудову з скороченням земель сільськогосподарського призначення, їх фактичне знищення із завданням втрат сільського господарському виробництву.

 

Генеральний план населеного пункту за своєю суттю є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Так в чому ж полягає стратегія розвитку міста Макіївки згідно наданого проекту генерального плану? Де має сконцентруватись будівництво? Які плани на реконструкцію?

Основний об’єм житлово-громадського будівництва планується сконцентрувати на вільних від забудови територіях на землях, що на цей час мають сільськогосподарське цільове призначення, по обидві сторони Донецької об’їзної дороги. Тобто, в даному випадку, вказана дорога фактично перетворюється на міську магістральну вулицю.

Увесь запланований приріст населення, на наш погляд, реалізується за рахунок приєднання чисельності мешканців існуючих мікрорайонів Донськой та Цвіточний, а також територій, які увійшли у Генеральний план м. Донецька до 2031 р. де й були враховані, що безперечно справедливо не буде прийнято сусідньою громадою.

Стратегія розвитку промисловий територій у розробленому проекті також фактично не представлена. Не було створено резерв промислових майданчиків, технопарків та ін. Передбачається подальша експлуатація існуючих виробничих підприємств без проведення реконструкції планування територій.

Не було приділено уваги перспективі розвитку Червоногвардійського району. Тут зберігається хаотична планувальна структура житлової забудови, промислових підприємств, у тому числі 1-2 класів шкідливості, та комунальних територій.

Значна частина територій міста (близько 40 %) не має чітко визначеного функціонального призначення. В представленому проекті вони відмічені зеленим кольором. Однак, розміщення та обслуговування такої кількості зелених насаджень, як свідчить досвід, не зможе бути забезпечене за рахунок місцевого бюджету. Також викликає сумнів значна кількість площ та зелених насаджень спеціального призначення, які за своєю суттю є збитковими територіями, які не передбачаються для використання.

 

Щодо  планувальної структури, розвитку соціальної інфраструктури.

Селитебний масив, який заплановано вздовж об’їзної дороги буде відірваний від промислових територій міста, тобто буде порушено принцип територіального трудового балансу, а також від соціальної інфраструктури Макіївки та орієнтовано на Донецьк. Зазначене наврядчи буде мати позитивні наслідки для забезпечення розвитку Макіївки.

Фактично розроблений проект містить не чітко виражену, але закономірну тенденцію до злиття двох міст за рахунок розширення Донецька за межі об’їзної дороги до балки ручаїв Смолянка та Холодна балка з поступовою деградацією територій від центру міста на захід до басейну річки Калинова.

При цьому, можна передбачати використання потенціалу міста Донецька, а саме вуличної мережі, суспільного транспорту, інженерної, соціальної інфраструктури, що розвиваються за рахунок донецьких платників податків, що на наш погляд викличе справедливі заперечення й претензії у сусідньої громади Донецька. Крім того, фактично передбачається необґрунтоване використання сільськогосподарських земель із зміною їх цільового призначення. В даному випадку, при фактичному зменшенні чисельності населення, відсутності розвитку виробництва, територія міста має збільшуватись  в півтора рази за рахунок сільськогосподарських земель.

 

- забудова вздовж 2-ї черги південної частини об’їзної дороги всією планувальною структурою прив’язана к плануванню міста Донецька;

- графічні матеріали не містять існуюче положення межі між землями Грузько -Зорянської посилкової ради Гірняцького району з одно боку та Шахтарського району Донецької області з другого.

Слід звернути увагу на відсутність послідовності у розробленому проекті – межа із землями Шахтарського району визначається по перспективному планувальному рубежу – проектному положенню об’їзної дороги біля Макіївки, яка в цей час не прив’язана до будь-яких контурів – в поперек та по діагоналі земельних ділянок, а межа із землями міста Донецька – нанесена із ігноруванням положення концептуального контуру існуючої об’їзної дороги по існуючій забудові, але з додержанням старих меж села Григора-Олександрівки, що існувала раніше.

 

Всі викладені  зауваження потребують вирішення та узгодження спірних питань  між  громадськістю  і  замовниками  проекту містобудівної документації через погоджувальну комісію.  ПОРЯДОК  проведення громадських слухань щодо врахування  громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні визначений Кабінетом Міністрів України;  Постанова,  від 25.05.2011  № 555 визначає наступне: п.12. Комісія  утворюється   за   рішенням   органу   місцевого самоврядування  у  тижневий  строк після закінчення строку подання пропозицій громадськості. Склад комісії встановлює  орган  місцевого  самоврядування  у кількості не менш як 25 та не більш як 55 осіб. п.13. До складу комісії входять: уповноважені представники громадськості,  які обираються  під час громадських слухань.

     Кількість представників  громадськості  повинна  становити не

менш як 50 і не більш як 70 відсотків загальної чисельності членів комісії,   з   них   не  менш  як  30  відсотків  -  представників всеукраїнських громадських організацій та професійних об'єднань.

п.14. Комісія у двотижневий строк розглядає спірні  питання  та приймає  рішення  про  врахування  або мотивоване відхилення таких пропозицій.

п.15. Урегульовані комісією   спірні   питання   між   сторонами  є

підставою для внесення змін до проекту містобудівної документації.

п.17. Затвердження   проектів  містобудівної  документації  без проведення    процедури    розгляду    пропозицій    громадськості забороняється,  а  матеріали  щодо  розгляду  таких  пропозицій  є невід'ємною складовою частиною зазначеної документації.

 

Таким чином всі перелічені зауваження та пропозиції до проекту Генерального плану не можливо врегулювати у відведений законодавством термін, та робить розгляд проекту Генерального плану м. Макіївки передчасним.

Категория: Мои статьи | Добавил: makeevkanews (06.07.2011)
Просмотров: 1018 | Рейтинг: 0.0/0 |