Пятница, 26.04.2024, 02:18

Макеевские региональные новости

Приветствую Вас Гость

Поиск
Друзья сайта

Партнеры

Агенство serm.biz.ua

Агенство недвижиммости Коммерсант

Переселенцы

Французские натяжные потолки

Портал для счастливых пар

Все для переселенцев

Натяжные потолки в Макеевке

Народный театр-студия Штрих г.Макеевка

Шевченковский район

Соломенский район

Автомедвежатники

Портал Работа в Макеевке

Макеевская организация Комитета Избирателей Украины

Святошинский район

Школа обучения избирательных комиссий

Олег Петров | Создайте свою визитку

Автозапчасти в Донецке

Статистика

Меню сайта






Всегда свежие Новости Макеевки

Погода в Донецке

Я.Интернет. Измерьте вашу скорость.

Календарь новостей
«  Декабрь 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наш опрос
Если бы Президентские Выборы состоялись завтра за кого бы Вы проголосовали
Всего ответов: 348
Главная » 2010 » Декабрь » 8 » Українська журналістика: якість та перспективи розвитку
Українська журналістика: якість та перспективи розвитку
16:49

Нещодавно у Донецькому прес-клубі відбулася дискусія щодо журналістських стандартів, «джинси»,  редакційної політики та  розвитку українського медійного простору.

 
Голова правління МГО «Інтерньюз-Україна» Костянтин Квурт, звертаючись до учасників круглого столу, зазначив: «Тему заходу ми заявили як «Українська журналістика: якість та перспективи розвитку», але для того, щоб зазирнути в майбутнє, важливо розібратися  з тим, що у нас відбувається зараз. В Україні журналісти та ЗМІ не є повністю вільними. Вони виконують швидше допоміжну функцію – обслуговують владу, а не суспільство, що є великою проблемою. Оскільки сьогоднішній режим бере курс на побудову однопартійної системи, що  вимагає створення певної  інформаційної вертикалі,  як у Російській Федерації.  Дослідження показують: 80 % українців вважають, що телебачення і, насамперед, центральні канали, є джерелом інформації  №1. Вони формують  уявлення того, що відбувається в країні».

За словами Костянтина Квурта, починаючи з 2009 року, Інститут масової інформації та ГО «Телекритика», за участі експертів «Інтерньюз-Україна», проводять моніторинг  новин центральних каналів за шістьма стандартами:   баланс думок, оперативність, достовірність, відокремлення коментарів від фактів, точність і повнота представлення фактів. Максимальну оцінку яку можуть отримати наші канали з урахуванням наявності цих принципів, це «6». «Якщо взяти роботу телеканалів у вересні 2010 року, то найкращим був канал СТБ з оцінкою 4,19. Найгіршим був телеканал ICTV з оцінкою 2,7.  У жовтні для ICTV оцінка покращилася – 2,88, але це все одно менше, ніж 50% хорошої роботи,  а на СТБ трохи погіршилася – 3,8.  Та можна сказати, що 2,7 це вже не так і погано, але варто зауважити, що з цих балів 0,97 - це оперативність, а 0,92 – точність. Бути точним легко, оперативним теж… Питання в тому:  чи впливає на це хтось, чи це просто журналістська лінь?  При тому, що є ще й така особа, дещо демонізована - Ігор Шувалов, автор темників, який, можна сказати, і керує інформацією для каналів «Інтер», «Перший національний», а «1+1» та «ICTV»  вже приєднуються до них», - підкреслив голова правління МГО «Інтерньюз-Україна».

 

Стосовно ситуації в українському медіа просторі, виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар розповіла: «Я хочу почати з того, що зараз відбувається з журналістикою у світі. Кількість інформації, яку сьогодні люди можуть отримати в Інтернеті робить журналістику мало конкурентоспроможною. І якщо проникнення Інтернету в Україні лише 30%, то в розвинених країнах ця цифра сягає 80 – 90%».

«Власне,  чим вищі статки в країні, чим вищий її розвиток тим більше стає людей, які використовують Інтернет, як основне джерело своєї інформації», - вважає В. Сюмар.  «Журналістиці важко існувати в таких умовах, конкурувати з блогами, записами свідків та навіть з Youtube. Наприклад, розігнали наметове містечко вночі. Газети та телебачення дізналися про це зранку, а в Інтернеті вже є записи свідків та репортажі.  Газети надрукують про це наступного дня, а всі, хто був зацікавлений в інформації вже подивилися її на блогах. Стає питання – що є журналістика? Пам’ятаєте фразу Парфьонова про те, що телебачення «роблять» не для нас. Так от я думаю, що нашу країну можна умовно поділити на ті 30%, які мають постійний доступ до Інтернету (хоча не впевнена, що там високий відсоток тих, хто дійсно зацікавлений в перегляді новин українських телеканалів он-лайн),  і є ті 70%, для яких і роблять переважну кількість газет та телевізійних передач. Звичайно, журналісти не можуть бути фахівцями в усіх сферах. Тому, щоб витримати конкуренцію з блогом фахівця, треба надати читачам, щонайменше, три фахових точки зору з цього питання. Крім того, в матеріалах має бути професійно представлений баланс думок. 

Що може запропонувати журналіст світові, який сьогодні перенасичений інформацією? Це точність. Тобто, в блогах можуть дуже швидко поширюватися так звані «качки», які не відповідають дійсності. Журналістика на те й потрібна, щоб перевірити інформацію і надати споживачеві 100% корисний та якісний продукт, що відповідає дійсності.

Крім того, існують й розслідування. Якщо треба до чогось докопатися, необхідно  переробити велику кількість інформації, отримати коментарі від експертів, зважити і надати корисний контент, в якому представлені різнопланові факти і коментарі фахівців… І це може зробити саме журналіст. 

Сьогодні інформації  настільки багато, що задача журналіста зрозуміти - що є важливим, а що - ні. Тобто, обирати якісну та корисна, що  відповідає дійсності. Головне завдання журналіста - бути професійним.

Відповідно,  медіа, що бажають «вижити» мають дотримуватися професійних стандартів. Що стосується України, то вона виглядає «самогубцем» в цьому сенсі. Тих, хто «переріс» морально та не хотів мати справу з «джинсою»,  звільнили, або вони пішли самі. До редакцій приходять  молоді люди, які не є журналістами. Ними керувати значно легше. Наприклад, ВВС з нас взагалі дивується: у них, щоб потрапити в кадр, людині має бути щонайменше 40 років. Бо як можна розмірковувати про важливі, складні речі, коли банально не маєш життєвої мудрості?

Що стосується «джинси», то в нас так склалося, що гроші можна заробляти від рекламодавців, але не від аудиторії. А про те, що політична «джинса» в нас взагалі ніяк не позначається –  окрема тема».

 

Стосовно ситуації у ЗМІ на Донеччині, викладач кафедри «Журналістика» ДонНУ, експерт з медіа-моніторингу Олена Самойленко сказала: «Естественно, предвыборный период отразился на контенте донецких изданий, при этом, после выборов  качество материалов улучшилось.  Но есть определенные моменты, которые нас смущают:  публикации материалов не маркированных или неверно  маркированных.   Кроме того, в изданиях встречается такая маркировка:  «Открытое письмо», «PR», «Новости компаний» и т.д.  Бывает, что материал, который не помечен словом «Реклама» иллюстрируется логотипом предприятия, где  указан  телефон, адрес, схема проезда. Что свидетельствует о том, что  это и есть  реклама.  Возникает вопрос: чья эта позиция - заказчика или редакции?»

 

Власний кореспондент газети Верховної Ради «Голос України» Ліна Кущ, продовжуючи обговорення, поділилася: «За останні роки в українській журналістиці відбулося багато змін – збільшення технічних можливостей, спектр тем значно розширився, кілька передвиборчих кампаній навчили нас дистанціюватися від матеріалів, які агітують прямо чи проти якоїсь політичної сили. Є і певні вади, яких набула українська журналістика за останні роки. Газети стали прагнути до спрощеного викладу фактів і до того, щоб  розставляти акценти заздалегідь та орієнтувати читача  сприймати інформацію певним чином. Журналісти спрощують собі життя, використовуючи прес-релізи або повідомлення інформагенцій. В матеріалах  стало дуже мало «пересічної людини», тобто якщо ти не політик, не поп-зірка, то потрапити на шпальти газет зі своїми проблемами дуже важко. Соціальна журналістика просто зникає в деяких виданнях «як клас». І ці зміни відбулися буквально  за 10 років, і за цей час я не пам’ятаю жодного прагнення журналіста стати ближче до читача. Ми говоримо про те, що сьогодні журналістика не обслуговує суспільство, а обслуговує владу. Але ми повинні розуміти: щоб газета залежала від читача, у цього читача повинна бути купівельна спроможність заплатити за цю газету. І мешканець села не може заплатити за неї 5 гривень, а тільки в 4 рази менше, тому кожен виживає як може».

 

Головний редактор громадсько-політичної газети «Донбасс» Олександр Бриж додав: «Я думаю, что разговоры о том, что журналистика умирает все же преждевременны. Примерно то же говорили, когда появилось телевидение, что газеты теперь читать никто не будет, и все же газеты выходят и по сей день. Вопрос в том,  какие газеты хотят читать? Обществу нужна качественная пресса, и она уцелеет, поэтому нам нужно еще многому научиться, чтобы остаться на плаву. Хотя с другой стороны, уровень прессы в целом диктует читатель. Например, последнее время большим спросом пользуются издания, которые размещают развлекательную, историческую информацию - это тексты, в основном, скачанные из Интернета, а спрос на общественно-политические издания падает, поэтому пресса просто приспосабливается. Что касается «джинсы» - это не проблема журналиста – это проблема редактора. Ведь по инициативе журналиста такие материалы не публикуются. Если редактор против, «джинса» печататься не будет. Еще одна составляющая – экономическая. Редактору нужно платить зарплату и обеспечить выпуск издания, поэтому из-за бедности приходится идти на такие шаги.  При этом подобные мониторинги очень полезны для редакторов, чтобы посмотреть на себя со стороны».

 

Директор БФ «Доброта» Яков Рогалін акцентував: «Нельзя сейчас обвинять только журналистику.  Нужно смотреть и на другие сферы общественной жизни. Журналисты должны  формировать рынок, быть  проактивными. Искать виновного дальше самого себя не продуктивно. Они должны быть интересными и профессиональными».

 

Повертаючись до розмови про «джинсу», Костянтин Квурт підкреслив, що «колись «джинсою» називали проплачений матеріал, сьогодні «джинса» - матеріал, в якому є хоча б одне з 6 порушень.  Цей моніторинг ми проводили для того, щоб більше людей про це знали. Ми б хотіли, щоб люди знали хто їм бреше і в якій мірі. Адже очевидно, що тим, хто довіряє телеканалам про це більше ніхто не скаже».

 

В свою чергу, журналіст Данило Чікін сказав: «Чтобы говорить о качественной журналистике, нужно понять, где взять качественного читателя. Если общество коррумпированное – в журналистике процветает «джинса», если общество деградирует, то ничего удивительного в том, что о группе «Виа Гра» читают больше, чем о методах борьбы с беспризорностью. Журналисты считают себя элитарным классом, хотя зарплаты журналистов сегодня не намного выше, чем зарплаты кондукторов трамвая. Мы можем думать, что мы «повелители информации» и несем в массу гениальные мысли, но мы всего лишь обслуживающий персонал, который обслуживает информационные потребности общества – не более того».

 

В свою чергу журналіст «Макіївських Новин» Вадим Алтухов, присутнім експертам задав запитання: « Чи робили Ви порівняльний аналіз серед інших областей з приводу правдивості, професіоналізму та купівельной спроможності преси, а саме Дніпропетровської та Харьківської області?». Оптимістичний факт, що Донецька область не на самому останньому місці  

 

Завершуючи обговорення, Вікторія Сюмар підсумувала: «Коли ви говорите про потреби публіки, пам’ятайте, що ви повинні орієнтуватися не на тих статистів, що просто заходять переглянути новини про футбол, вас читають лідери думок, вас читають в інших країнах і цих користувачів цікавить інша інформація».

Просмотров: 493 | Добавил: makeevkanews