Вторник, 19.03.2024, 10:41

Макеевские региональные новости

Приветствую Вас Гость

Поиск
Друзья сайта

Партнеры

Агенство serm.biz.ua

Агенство недвижиммости Коммерсант

Переселенцы

Французские натяжные потолки

Портал для счастливых пар

Все для переселенцев

Натяжные потолки в Макеевке

Народный театр-студия Штрих г.Макеевка

Шевченковский район

Соломенский район

Автомедвежатники

Портал Работа в Макеевке

Макеевская организация Комитета Избирателей Украины

Святошинский район

Школа обучения избирательных комиссий

Олег Петров | Создайте свою визитку

Автозапчасти в Донецке

Статистика

Меню сайта






Всегда свежие Новости Макеевки

Погода в Донецке

Я.Интернет. Измерьте вашу скорость.

Календарь новостей
«  Ноябрь 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
Наш опрос
Если бы Парламентские Выборы состоялись завтра за какую бы партию Вы проголосовали
Всего ответов: 184
Главная » 2013 » Ноябрь » 13 » «У нас зупинився розвиток малого та середнього бізнесу», — вважає експерт з питань стратегічного розвитку бізнесу Владлен Сисун
«У нас зупинився розвиток малого та середнього бізнесу», — вважає експерт з питань стратегічного розвитку бізнесу Владлен Сисун
22:47
Деякі експерти називають цей вид бізнесу інноваційною моделлю розвитку економіки. Саме такі позитивні відгуки лунають на адресу соціального підприємництва. Зокрема, його активно розвивають у таких країнах ЄС як Іспанія, Португалія, Великобританія, Франція тощо. А у США, заради підтримки соцпідприємницва та пов’язаної з ним соціальної інновації, створюють окремі відомства, організовують масштабні грантові конкурси та, навіть, розсекречують державні таємниці. Яка ж ситуація в цілому по Донецькій області? За якими критеріями можна визначити соціальний статус підприємства? Ці та інші питання обговорювались під час засідання Донецького прес-клубу.
За словами керівника Донецького Центру сприяння розвитку соціального підприємництва Сергія Синякіна, «кількість подібних успішних соціальних стартапів в Донбасі, на жаль, є незначною: в цілому можна нарахувати близько шести підприємств, чотири з яких працюють в Луганській області. У нашому ж регіоні — ситуація інша. Одне — проіснувало майже чотири роки. Це був соціальний автобус у Тельманівському районі, але через неокупність цей бізнес згорнули. Інше підприємство (наразі, поки єдине!), яке займається реабілітацією пацієнтів із захворюваннями нервової системи, опорно-рухового апарату та органів дихання. Цей заклад унікальний у своєму роді, тому що вже протягом восьми років активно працює та розвивається». Йдеться про Медично-реабілітаційний центр «Здоров’я» у Новоазовську.
Які ж підприємства можна вважати соціальними? На думку С.Синякіна це, по-перше, «соціальні підприємства громадських організацій. Тобто структури (комерційні), що створюються за участі недержавних неприбуткових громадських організацій. Як правило — це підприємства об’єднання громадян з обмеженою відповідальністю. По-друге, необхідно також враховувати корпоративну благодійність, яка є ні чим іншим, як вищою формою прояву соціальної відповідальності бізнесу. У 2010 році в Україні сталося, на мій погляд, знакова подія: почала діяти програма «Сприяння соціальному підприємництву в Україні», яка допомогла створити мережу ресурсних центрів, робота яких допомагає розвивати соціальне підприємництво. Передбачається, що в центрах можуть підтримати консультаціями, а може, і фінансами. Та, на жаль, для соцпідприємців поки у нас в країні немає взагалі ніяких законодавчих пільг. Винятком є підприємства, на яких працює більше 50% інвалідів», — акцентував експерт.
В свою чергу, на думку бізнес-консультанта, експерта з питань стратегічного розвитку бізнесу Владлена Сисуна, «в нашій державі існує однобоке сприйняття соціального підприємництва, що це виключно сфера, пов’язана з допомогою соціально-незахищеним верствам населення. Але це не так. Якщо ми говоримо з точки зору бізнесу, то важливо не тільки кому допомагає підприємець, а й як він веде свою справу. Якщо ж ми говоримо про бізнес взагалі (коли людина вкладає гроші в те, чим вона займається ), в цьому випадку дуже важливу роль відіграють фінансові закони: потрібно не тільки своїми доходами покривати витрати, потрібно отримувати певну норму рентабельності. Це дуже чіткий вимірювач. Наприклад, ви берете гроші в банку (це ваш стартовий капітал) та вкладаєте у свій бізнес. Тож вони (гроші) не можуть приносити менше рентабельності, аніж депозитна ставка в банку. Інакше у підприємця, що ставить перед собою завдання заробляти, виникає логічне питання: навіщо їх взагалі вкладати в бізнес? Людина ставить перед собою мету: аби рентабельність була наприклад 25%, тобто вище, ніж на тому ж депозиті в банку. Це і визначає тенденцію: ті чи інші послуги, продукти розвиваються в «хлібних» місцях, тобто — в густонаселених районах. Якщо ж підприємець працює в селі, там, де покупців небагато, то він ставить перед собою мету: вклавши свої ресурси, отримати такий прибуток, який хоча б покриє його витрати – тоді в цьому випадку якраз і можна говорити про соціальне підприємництво. Малий та середній бізнес апріорі соціальний. Він завжди програє великому, тому що важче досягати, так би мовити, ефекту масштабу, він не такий рентабельний, він рідко є годувальником податків (у будь-якій країні ). Проте він вирішує проблеми зайнятості та диверсіфікує додаткову вартість», — вважає В.Сисун.
Що це означає? В якості пояснення, може служити доволі простий та зрозумілий приклад. «Було собі місто, в якому є невеликий ринок. З’являється пропозиція знести його та на цьому місці побудувати невеликий супермаркет. Громада погодилася і незабаром супермаркет відкривають. Чи відбулися якісь зміни? Якщо взяти один і той же товарообіг у 100 тис. гривень на день, то на ринку працювало 80 людей, а у мережевому магазині — працюватиме 10. Ще один момент: куди піде додаткова вартість (націнка)? Якщо це багато маленьких продавців, то ці гроші залишаються на внутрішньому балансі міста. Що ж відбувається, коли «приходить» супермаркет? У цьому випадку додаткова вартість взагалі йде з цього локального регіону», — роз’яснив бізнес-консультант.
«На жаль, у нас зупинився розвиток малого та середнього бізнесу», — певен В.Сисун, — «У міжнародному проекті «Розвиток професійних компетенцій фахівців України», ми виявили наступне: у 2009-2010 рр. . за ініціативи та підтримки європейських партнерів проводилося дуже цікаве дослідження, завдання якого полягало в тому, щоб зрозуміти, що, крім основних двох факторів (складні взаємини з державними структурами та високої вартості кредитних ресурсів), зсередини стримує розвиток власного малого та середнього бізнесу в Україні? І ключова проблема, як не дивно і нетривіально це звучить, — це відсутність специфічних знань. Коли людина знає, як бізнес відкрити, як знайти клієнтів і т.д., але відсутній досвід наступності ! Тобто, як на своє місце поставити найманого менеджера, а самому далі розвивати справу. Було опитано близько 400 підприємців у різних містах України: Донецьку, Дніпропетровську, Харкові, Києві. Ключовою виявилася наступна проблема: як на своє місце поставити найманого менеджера? Саме через це багато підприємців «грузнуть» у своєму бізнесі. Крім того, виявлена ще одна суттєва проблема: дуже високий ступінь фінансової безграмотності. Саме невміння вести та правильно будувати бізнес-модель управлінського обліку в малому бізнесі призводить до того, що власникові лячно комусь довірити свій бізнес. Володіючи великим потенціалом рухатися далі та розвиватися, власники просто зупиняються, завмирають на місці, бо далі не знають як діяти? Тому вкрай важливо вчитися самому й розуміти, як всередині компанії вести облік, як оцінювати її розвиток та вартість, як можна передати свій підрозділ або бізнес найманому менеджерові, у той час, коли власник буде робити наступний крок . У нашому регіоні є така можливість завдяки потужному Європейському проекту «Розвиток професійних компетенцій фахівців України». Усі зацікавлені у розвитку своєї справи мають можливість взяти участь у конкурсному відборі в грантовому навчанні за програмою «Фінанси для власників малого та середнього бізнесу». Всі подробиці можна знайти на сайті Проекту www.mini — MBA.com.ua«, — підсумував бізнес-тренер проекту Владлен Сисун.
Просмотров: 850 | Добавил: makeevkanews